Odtwórz wideo
Odtwórz wideo

Poznajcie Yo-Annę!

Yo-Anna niedawno rozpoczęła studia informatyczne w Krakowie. Zdecydowała się by poznać studenckie życie i zamieszkała w akademiku.
Trochę tęskni za swoimi przyjaciółmi z liceum i często wieczorami śledzi ich historie portalach społecznościowych.
W tym miejscu zaczyna się nasza historia…

Yo-Anna dowiedziała się, że ochrona prywatności to bardzo ważna rzecz i postanowiła ustawić odpowiednie zabezpieczenia w swoim koncie na FaceButiku.

Klika i klika i klika ustawiając wszystko tak jak należy.
Nagle widzi bardzo ciekawy przycisk z tekstem „MagicBackDoor”

Ciekawe do czego to służy? – pomyślała

Kliknę też w ten przycisk, co złego może się stać?

Jak pomyślała… tak zrobiła i nagle wszystko dookoła niej zawirowało, przez chwilę nic nie widziała dookoła siebie tylko dziwną, zieloną mgłę.

Po chwili mgła opadła i Yo-Anna znalazła się w całkowicie innym, kolorowym miejscu….

„Gdzie ja jestem” – pomyślała trochę zaniepokojona.

Witamy w magicznej krainie PrograMisiów!



PrograMisie mają bardzo specyficzne podejście do otaczającego je świata i komunikują się między sobą w bardzo charakterystyczny sposób, zbliżony do algorytmów programistycznych.



Yo-Anna, jako studentka informatyki, bardzo szybko łapie z nimi kontakt.



Próbuje zdobyć nowych przyjaciół, ale także pomóc im w zbudowaniu i zaprogramowaniu komputera, dzięki któremu będzie mogła powrócić do swojego domu.



Musicie jej pomóc! Zapraszamy do naszej programistycznej gry „Yo-Anna w Krainie PrograMistiów”!



Nasi bohaterowie:

Odtwórz wideo

Yo-Anna – młoda, ciekawa świata studentka informatyki. Jeszcze nie wie do końca, co zrobić ze swoim życiem, ale marzy jej się praca programistki. Lubi gry komputerowe i kiedyś chciałaby napisać swoją własną. Czasami bywa trochę naiwna ze względu na swój wiek.

Pajton – jeden z PrograMisiów, ma bardzo pozytywne nastawienie do świata, chętnie nawiązuje nowe kontakty. Stara się wszystkim pomóc, czasem nawet za bardzo. Jest stosunkowo młody, jeszcze nie bardzo potrafi wszystko zrobić samodzielnie i musi posiłkować się radami starszych PrograMisiów.

Odtwórz wideo
Odtwórz wideo

Oshi-Java – jeden z PrograMisiów. Obieżyświat. Pochodzi z odległej krainy w świecie PrograMisiów, gdzie świat jest zorganizowany wg ścisłego porządku i hierarchii. Jest bardzo mądry i oczytany, przez co czasami bywa zarozumiały. Sporo czasu spędza w bibliotekach.

J-Script – jeden z PrograMisiów. Niezwykle aktywny, wszędzie go pełno. Przez swą dziecinność często bywa ignorowany, czasami wręcz lekko wyśmiewany przez inne PrograMisie. Czasami jednak bywa bardzo pomocny i zaskakuje swoich towarzyszy błyskotliwymi pomysłami. Ma dwa zwierzaczki HiperTeksta i CzeSSio, które nie odstępują go nawet na krok.

Odtwórz wideo
Odtwórz wideo

HiperTekst – udomowiony piesek, bez przerwy szczeka, próbując zaznaczyć swoją obecność.

CzeSSio – jest eleganckim kotkiem, który wciąż się oblizuje i próbuje dbać o swój wygląd. Nie może znieść, gdy HiperTekst chodzi brudny, np. po błotnej kąpieli, i cały czas go strofuje, że powinien lepiej się prezentować
i poważniej brać pod uwagę, jak inni go postrzegają.

Odtwórz wideo

 

 

 

 

 

Jak grać?

Każdy poziom rozpoczyna się od poznania nowego PrograMisia. W grze pomagacie YoAnnie! Jej dialogi zaznaczone są kolorem fioletowym.

Dialogi PrograMisiów będą pokazywane w kolorze niebieskim.

Klikajcie przycisk Dalej, aby prześledzić całą rozmowę.

W każdym poziomie pojawią się unikatowe zagadki, w ramach których będziecie musieli pomóc PrograMisiom w rozwiązywaniu różnych problemów.

Pod koniec każdego poziomu pojawią się plansze, które wyjaśnią wiele podstawowych pojęć związanych z programowaniem. Dzięki nim dowiecie się dużo dokładniej, jak działa świat PrograMisiów!
Odtwórz wideo

Niech Kod będzie z Wami!